divendres, 12 d’agost de 2011

L'APARCAMENT A LLAGOSTERA


En els darrers anys a Llagostera,  com a la resta de municipis, s’ha incrementat el número d’habitants i el número de vehicles per habitant. Els hàbits de comportament també es modifiquen, i ara hem d’anar a tot arreu amb el vehicle encara que només sigui per fer un centenar de metres. Més població, més cotxes, nous hàbits, més transit i més necessitat d’aparcament. Sorgeix així la necessitat de guanyar espais pels vianants, d’ordenar l’aparcament, d’implantar zones blaves i habilitar aparcaments públics.

Pel que fa a aquesta darrera actuació, l’habilitació de zones públiques d’aparcament, va ser un tema debatut pel ple de l’ajuntament ara fa poc més d’un any i mig (gener 2009): el grup municipal d’ICV-EUIA va proposar que s’iniciessin gestions amb diferents propietaris per aconseguir espais per aparcar. La negativa de l’equip de govern va sorprendre a tothom davant una necessitat evident. Avui el govern de convergència ja ha donat compliment a aquella moció, tot i desestimar-la, i el poble disposa de mes de 15.000 metres quadrats d’aparcament públic. Tema resolt? Ni parlar-ne!

Cal donar a conèixer diversos aspectes que són substancialment millorables:

  • Disposar d’aquests espais costa anualment a l’Ajuntament més de 13.000 €. En la majoria dels casos el tracte amb el propietari ha estat correcte, i consisteix en fer-se càrrec de la contribució del terreny, però en un cas en concret –Can Gandol- l’opció ha estat l’arrendament. Una despesa excessiva segons el nostre parer.
  • La major part de l’espai està infrautilitzat. Amb prou feines s’utilitzen 4.000 metres quadrats, i aquests tenen poca afluència de vehicles.
  • No s’aprofita l’aparcament de davant de Can Cassoles per ordenar l’aparcament del carrer Pau Casals i del passeig Romeu, per prohibir l’aparcament al costat de la riera Gotarra, per evitar la perillosa coincidència de cotxes i bicicletes a la via verda, etc
  • No s’aprofiten els aparcaments del carrer Marina, entrant al poble a l’esquerra, i de Can Badosa, al carrer Panedes amb Baixada de la Costa, per ordenar l’aparcament dels carrers Panedes, Lacustària i de part del nucli antic.
  • No s’aprofita l’aparcament del carrer Santiago Rusiñol per ordenar l’aparcament de part del nucli antic i convertir aquest espai en una illa de prioritat invertida (prioritat del vianant), restringint el transit excepte pels veïns de la zona i els usuaris dels diversos equipaments.
Reclamem a l’Ajuntament que amortitzi la despesa, que millori la senyalització i que aprofiti l’espai que disposem per implantar mesures de mobilitat sostenible,  per guanyar espai pels vianants i pels usuaris de la bicicleta i per ordenar el transit rodat de vehicles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada