EL GRUP MUNICIPAL D'ALL ADVERTEIX A L'EQUIP DE GOVERN QUE LES OBRES A L'ANTIGA c-65 AFECTEN DE FORMA IRREPARABLE ELS COMERÇOS DE LA ZONA I CAUSEN EXCESSIVES MOLÈSTIES ALS VEÏNS DE TOT EL MUNICIPI; TAMBÉ LI DEMANA QUE REPLANTEGI L'EXECUCIÓ DE LES OBRES PER FASES.
Com ja vam dir en el seu
dia, el nostre grup municipal celebra que finalment s’hagin iniciat les obres
que han de convertir una antiga travessia de carretera (C-65) en carrer de la
xarxa viària local (carrers Panedes i Camprodon).
La informació facilitada per
l’Ajuntament als mitjans de comunicació no és del tot exacte. Hem de recordar
que aquest és un tema que:
- es va iniciar l’any 2004,
amb les converses entre els llavors responsables del Departament de Política
Territorial i Obres Públiques, Sr. Joaquim Nadal, i els responsables de l'Entesa.
-
va ser un dels 20 temes tractats en el traspàs realitzat el mes de juny de l’any
2007, entre l’exalcalde Lluís Postigo i el nou alcalde Fermí Santamaria (“Seguiment
del projecte d’urbanització dels carrers Panedes i Camprodon. Negociar el
finançament de la Generalitat via conveni”).
- el grup municipal
d’ICV-EUiA, primer, i d’Alternativa per Llagostera, després, hem anat insistint, al
llarg dels darrers vuit anys, en la urgència de l’execució d’aquestes obres.
Amb la presentació de diverses mocions al ple (oct. 2007, gener 2012) i amb la
publicació de diversos escrits als mitjans locals.
Finalment, 10 anys després
que s’iniciessin les converses, s’han iniciat les obres. Però això no obsta que
manifestem el nostre desacord en els següents punts:
1.
La planificació de l’execució de les
obres no ha estat encertada. Només s’han previst tres fases,
quan se n’haurien d’haver previst com a mínim cinc. Com es va comprovar en el
dia d’ahir la incidència de les obres en
els veïns del municipi (no només del sector) i especialment en els comerciants
de la zona és importantíssima. Si aquesta segona fase s’allarga durant
quatre o cinc mesos, com s’ha dit, tindrà una important, negativa i irreparable
afectació en els comerços de la zona fins arribar a posar en risc la seva
viabilitat econòmica. De la mateixa manera la incidència per als veïns és massa
greu i els obliga a fer llargs desplaçaments per arribar als seus domicilis.
Encara hi som a temps de plantejar
l’execució de les obres en 5 fases (la que ja s’ha fet, la que aniria del
C/Costa Brava al C/Maiena; del C/Maiena al C/Gavarres; del C/Gavarres al C/Cantallops; i del tram de
davant la benzinera) i en aquest sentit es demana a l’equip de govern que
replantegi la planificació inicial. S’ha de tenir en compte el malestar
generat entre els veïns, i especialment entre els comerciants de la zona, que
s’estan plantejant constituir un grup d’afectats per reclamar possibles
indemnitzacions a l’administració.
2.
El finançament de les obres encara no
està garantit. En el seu moment ja vam reclamar que es confirmés si la
subvenció prevista en el projecte del Pla de barris de Llagostera (400.000 €)
serà compatible amb la subvenció prevista per part de la Direcció General de
Carreteres, cosa que fins al dia d’avui no s’ha fet. Igualment el nostre grup
va demanar que la subvenció del PUOSC pel 2012 (que tenim penjada i ni tan sols
apareix en el pressupost de 2015) que puja a 200.000 € també es destini a
aquesta actuació.
3.
La construcció de la rotonda a l’entrada
del municipi. Aprofitem per denunciar públicament que en
els 8 anys que CiU ha estat governant no ha fet res per accelerar l’execució de
la rotonda a l’entrada del municipi (a la cruïlla amb la carretera que porta a
Caldes de Malavella i Tossa de Mar). Aquesta actuació està prevista dins del
desenvolupament del sector discontinu SUD-11, i l’equip de govern ni tan sols
ha instat els promotors que tirin endavant el Pla parcial i els corresponents
projectes d’urbanització i compensació.
Des d’ALL ens mantindrem
amatents en el seguiment de les obres, dels seus efectes en els veïns i
comerciants del poble, així com dels efectes col·laterals que l’actuació té en
els carrers adjacents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada