dijous, 7 de maig del 2015

EL GRUP MUNICIPAL DEMANA A L'EQUIP DE GOVERN QUE REPLANTEGI L'EXECUCIÓ DE LES OBRES A L'ANTIGA C-65

                                                          Pancarta de la campanya electoral de les eleccions municipals del 2011

EL GRUP MUNICIPAL D'ALL ADVERTEIX A L'EQUIP DE GOVERN QUE LES OBRES A L'ANTIGA c-65 AFECTEN DE FORMA IRREPARABLE ELS COMERÇOS DE LA ZONA I CAUSEN EXCESSIVES MOLÈSTIES ALS VEÏNS DE TOT EL MUNICIPI; TAMBÉ LI DEMANA QUE REPLANTEGI L'EXECUCIÓ DE LES OBRES PER FASES.

Com ja vam dir en el seu dia, el nostre grup municipal celebra que finalment s’hagin iniciat les obres que han de convertir una antiga travessia de carretera (C-65) en carrer de la xarxa viària local (carrers Panedes i Camprodon).

La informació facilitada per l’Ajuntament als mitjans de comunicació no és del tot exacte. Hem de recordar que aquest és un tema que:

- es va iniciar l’any 2004, amb les converses entre els llavors responsables del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Sr. Joaquim Nadal, i els responsables de l'Entesa.

- va ser un dels 20 temes tractats en el traspàs realitzat el mes de juny de l’any 2007, entre l’exalcalde Lluís Postigo i el nou alcalde Fermí Santamaria (“Seguiment del projecte d’urbanització dels carrers Panedes i Camprodon. Negociar el finançament de la Generalitat via conveni”).

- el grup municipal d’ICV-EUiA, primer, i d’Alternativa per Llagostera, després, hem anat insistint, al llarg dels darrers vuit anys, en la urgència de l’execució d’aquestes obres. Amb la presentació de diverses mocions al ple (oct. 2007, gener 2012) i amb la publicació de diversos escrits als mitjans locals.

Finalment, 10 anys després que s’iniciessin les converses, s’han iniciat les obres. Però això no obsta que manifestem el nostre desacord en els següents punts:

1.    La planificació de l’execució de les obres no ha estat encertada. Només s’han previst tres fases, quan se n’haurien d’haver previst com a mínim cinc. Com es va comprovar en el dia d’ahir la incidència de les obres en els veïns del municipi (no només del sector) i especialment en els comerciants de la zona és importantíssima. Si aquesta segona fase s’allarga durant quatre o cinc mesos, com s’ha dit, tindrà una important, negativa i irreparable afectació en els comerços de la zona fins arribar a posar en risc la seva viabilitat econòmica. De la mateixa manera la incidència per als veïns és massa greu i els obliga a fer llargs desplaçaments per arribar als seus domicilis. Encara hi som a temps de plantejar l’execució de les obres en 5 fases (la que ja s’ha fet, la que aniria del C/Costa Brava al C/Maiena; del C/Maiena al C/Gavarres;  del C/Gavarres al C/Cantallops; i del tram de davant la benzinera) i en aquest sentit es demana a l’equip de govern que replantegi la planificació inicial. S’ha de tenir en compte el malestar generat entre els veïns, i especialment entre els comerciants de la zona, que s’estan plantejant constituir un grup d’afectats per reclamar possibles indemnitzacions a l’administració.

2.    El finançament de les obres encara no està garantit. En el seu moment ja vam reclamar que es confirmés si la subvenció prevista en el projecte del Pla de barris de Llagostera (400.000 €) serà compatible amb la subvenció prevista per part de la Direcció General de Carreteres, cosa que fins al dia d’avui no s’ha fet. Igualment el nostre grup va demanar que la subvenció del PUOSC pel 2012 (que tenim penjada i ni tan sols apareix en el pressupost de 2015) que puja a 200.000 € també es destini a aquesta actuació.

3.    La construcció de la rotonda a l’entrada del municipi. Aprofitem per denunciar públicament que en els 8 anys que CiU ha estat governant no ha fet res per accelerar l’execució de la rotonda a l’entrada del municipi (a la cruïlla amb la carretera que porta a Caldes de Malavella i Tossa de Mar). Aquesta actuació està prevista dins del desenvolupament del sector discontinu SUD-11, i l’equip de govern ni tan sols ha instat els promotors que tirin endavant el Pla parcial i els corresponents projectes d’urbanització i compensació.

Des d’ALL ens mantindrem amatents en el seguiment de les obres, dels seus efectes en els veïns i comerciants del poble, així com dels efectes col·laterals que l’actuació té en els carrers adjacents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada